STATUT
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1
im. Mikołaja Kopernika
w Busku Zdroju
Spis
treści
1.
Wstęp
2.
Rozdział I Nazwa
Szkoły i informacje o Szkole
3.
Rozdział II Cele
i zadania Szkoły
4.
Rozdział III
Organy
Szkoły oraz ich zadania
5.
Rozdział IV
Organizacja
pracy Szkoły
6.
Rozdział V Nauczyciele i inni pracownicy Szkoły
7.
Rozdział VI Uczniowie Szkoły
8.
Rozdział VII
Wewnątrzszkolny System Oceniania
9.
Rozdział VIII Postanowienia końcowe
Wstęp
Niniejszy
Statut opracowano na podstawie ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie
oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329,
z późn. zm.) i rozporządzenia MEN z dnia 21 maja 2001 r. (Dz. U. Nr 61 z 19
czerwca 2001 r.) w sprawie ramowych statutów publicznych szkół.
Ilekroć
w Statucie oraz w załącznikach do Statutu, które stanowią jego integralne części,
jest mowa o:
-
Szkole należy przez to rozumieć: Zespół Szkół
Ponadgimnazjalnych nr 1 w Busku
Zdroju,
-
ustawie należy przez to rozumieć: ustawę z
dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz. U. Nr 67 z 1996
r., poz. 329 z późn. zm.),
-
organie prowadzącym należy przez to rozumieć:
Powiat Buski,
-
organie sprawującym nadzór pedagogiczny należy
przez to rozumieć: Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty w Kielcach,
-
Statucie należy przez to rozumieć: Statut
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Busku Zdroju,
-
rodzicach uczniów należy przez to rozumieć również
opiekunów prawnych.
Rozdział
l
Nazwa Szkoły i informacje o Szkole
§ 1
1.
Szkoła
nosi nazwę: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Busku
Zdroju.
2.
W skład
Zespołu wchodzą:
1)
I
Liceum Profilowane.
Profile
kształcenia:
-ekonomiczno-administracyjny,
-socjalny,
-zarządzanie
informacją,
- usługowo-gospodarczy.
Statut I Liceum Profilowanego stanowi załącznik nr I do niniejszego
Statutu.
2)
Technikum
nr 1.
Kierunki
kształcenia:
-ekonomiczny,
-żywienia
i gospodarstwa domowego,
-agrobiznesu,
-handlowy,
-hotelarski.
Statut Technikum nr 1 stanowi załącznik nr II do niniejszego Statutu.
3)
Zasadnicza
Szkoła Zawodowa nr 1
kształci
w zawodach:
-fryzjer,
-piekarz,
-cukiernik,
-kucharz
małej gastronomii,
-sprzedawca.
Statut Zasadniczej Szkoły Zawodowej nr 1 stanowi załącznik
nr III do niniejszego Statutu.
Kształcenie w pozostałych zawodach
zgodnie z klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego w ramach klas wielozawodowych.
§ 2
1.
Szkoła
jest placówką oświatową w rozumieniu art. 7 ustawy.
2. W Szkole
kształci się absolwentów gimnazjum.
§ 3
Organem prowadzącym Szkołę jest
Powiat Buski.
§ 4
Organem sprawującym nadzór pedagogiczny
nad Szkołą jest Świętokrzyski Kurator Oświaty w Kielcach.
§ 5
Szkoła mieści się w Busku Zdroju
przy al. Mickiewicza 6.
Rozdział
II
Cele
i zadania Szkoły
§ 6
1.
Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie
oraz przepisach wydanych na jej podstawie, a w szczególności:
1)
umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa
szkoły oraz umożliwia uczniom dokonania świadomego wyboru dalszego kierunku
kształcenia poprzez:
a)
organizowanie
zajęć dydaktycznych zgodnie z wymogami ramowego planu nauczania z uwzględnieniem
wymogów higieny pracy ucznia,
b)
organizowanie zajęć pozalekcyjnych w formie kół
i klubów zainteresowań, będących
integralną częścią pracy dydaktyczno- wychowawczej szkoły,
c)
realizację
zadań dydaktycznych na bazie podstaw programowych, zawierających
obowiązkowe na
danym etapie kształcenia treści nauczania oraz umiejętności,
d)
ustalenie kryteriów ocen szkolnych i wymagań
egzaminacyjnych,
e)
organizowanie wycieczek przedmiotowych mających
charakter interdyscyplinarny,
f)
organizowanie
spotkań z przedstawicielami świata kultury, sztuki, polityki oraz z
przedsiębiorcami;
2)
kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizacji celów i
zasad określonych w ustawie, stosownie do istniejących warunków w szkole i
wieku uczniów, w szczególności poprzez:
a)
opracowanie programu wychowawczego szkoły, który
opisuje w sposób integralny wszystkie
treści i działania o charakterze wychowawczym i jest realizowany przez
wszystkich nauczycieli,
b)
podmiotowe traktowanie uczniów we wszystkich
dziedzinach życia szkoły,
c)
tworzenie
uczniom w szkole środowiska sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi
osobowemu (w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym,
zdrowotnym, estetycznym, moralnym i duchowym),
d)
pomoc w rozwijaniu przez uczniów dociekliwości
poznawczej, ukierunkowanej na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie,
e)
wskazywanie uczniom dróg, dzięki którym mogą
osiągnąć zamierzone przez siebie cele życiowe i wartości ważne dla
odnalezienia własnego miejsca we współczesnym świecie,
f)
przygotowanie
uczniów do rozpoznawania wartości moralnych, dokonywania wyborów i
hierarchizacji wartości,
g)
kształtowanie postawy dialogu, umiejętności słuchania
innych i szanowania ich poglądów, pod warunkiem, że nie są to poglądy odwołujące
się do nienawiści drugiego człowieka, grupy społecznej czy narodu;
3)
udziela uczniom pomocy psychologicznej i pedagogicznej poprzez:
a)
wspomaganie rozwoju psychicznego i efektywności
uczenia się,
b)
wyrównywanie i korygowanie braków w opanowaniu
programu nauczania oraz eliminowanie przyczyn i objawów zaburzeń,
c)
pomoc
uczniom realizującym indywidualny program lub tok nauki, a także powtarzającym
klasę,
d)
ścisłą współpracę z Poradnią
Psychologiczno-Pedagogiczną w Busku-Zdroju,
e)
propagowanie zasad zdrowego stylu życia,
f)
prowadzenie
działalności informacyjnej dotyczącej istoty nałogów;
4)
sprawuje opiekę nad uczniami przebywającymi w
szkole podczas zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych i pozalekcyjnych:
a) podczas zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych i pozalekcyjnych
prowadzonych na terenie Szkoły i poza nią pełną odpowiedzialność za
zdrowie
i bezpieczeństwo uczniów ponoszą
nauczyciele prowadzący zajęcia, a podczas wycieczek szkolnych kierownik
wycieczki wraz z opiekunami.
b) w czasie przerw międzylekcyjnych
w Szkole odpowiedzialność za zdrowie i bezpieczeństwo uczniów ponoszą nauczyciele
pełniący dyżur zgodnie z harmonogramem opracowanym przez
dyrektora Szkoły.
§ 7
Działalność
edukacyjna szkoły jest określona przez:
1.
szkolny
zestaw programów nauczania, który uwzględniając wymiar wychowawczy obejmuje
całą działalność szkoły z punktu widzenia dydaktycznego,
2.
Program Wychowawczy szkoły,
który uchwala Rada Pedagogiczna po zasięgnięciu opinii rady rad rodziców i Samorządu
Uczniowskiego, (załącznik nr 1 do niniejszego
Statutu)
§ 8
1.
Dyrektor
Szkoły powierza każdy oddział szczególnej opiece wychowawczej jednemu z nauczycieli
uczących w tym oddziale, zwanemu wychowawcą.
2.
Dla
zapewnienia ciągłości pracy wychowawczej i jej skuteczności wychowawca prowadzi
swój oddział w toku nauczania w klasach I IV.
3.
Rodzice
i uczniowie mają możliwość wpływania na dobór lub zmianę nauczyciela,
któremu dyrektor Szkoły planuje powierzyć lub powierzył zadania wychowawcy,
w następujący sposób:
1)
rodzice
za pośrednictwem Rady Rodziców mogą występować do dyrektora Szkoły z umotywowanym
wnioskiem o powierzenie wychowawstwa wybranemu nauczycielowi, bądź zmianę wychowawcy,
2)
uczniowie
za pośrednictwem Samorządu Uczniowskiego Szkoły mogą wy-stępować z wnioskiem,
o którym mowa w pkt. 1,
3)
w przypadku
uznania wniosku za uzasadniony, dysponując odpowiednimi możliwościami organizacyjnymi,
dyrektor może powierzyć zadania wychowawcy zgodnie z sugestiami wnioskodawcy
(-ów),
4)
w razie negatywnego stanowiska dyrektora Szkoły wobec
wniosku Rady Rodziców lub Samorządu Uczniowskiego, organy te mają prawo odwołać
się do organu sprawującego nadzór pedagogiczny.
4.
Dyrektor
Szkoły może podjąć decyzję o zmianie wychowawcy również w następujących przypadkach:
1)
na umotywowany
wniosek nauczyciela dotychczasowego wychowawcy,
2)
z własnej
inicjatywy na skutek stwierdzonych błędów wychowawczych lub innych niedociągnięć
w pracy wychowawcy.
5.
Decyzję
w sprawie zmiany wychowawcy dyrektor Szkoły podejmuje w terminie 14 dni od złożenia
wniosków, o których mowa w ust. 3, pkt. 1), 2) i ust. 4, pkt. 1).
6.
Od decyzji
dyrektora przysługuje odwołanie do organu prowadzącego Szkołę w terminie 14
dni od dnia jej ogłoszenia przez dyrektora. Rozstrzygnięcie organu prowadzącego
jest ostateczne.
7.
Zmiana
wychowawcy następuje od pierwszego dnia następnego miesiąca, po dacie podjęcia
decyzji o zmianie wychowawcy przez dyrektora Szkoły lub przyjęcia rozstrzygnięcia
przez organ prowadzący.
§ 9
Zadania opiekuńcze z zakresu pomocy
socjalnej i z zakresu profilaktyki określa Program profilaktyki (załącznik
nr 2 do niniejszego Statutu).
§ 10
1.
Wiedza,
umiejętności i zachowanie uczniów podlegają systematycznemu ocenianiu przez
nauczycieli uczących poszczególnych przedmiotów i wychowawców.
2.
Ocenianie,
o którym mowa w ust. 1, jest prowadzone w formie bieżącego oceniania przez cały
rok szkolny oraz klasyfikacji śródrocznej na zakończenie I semestru, w styczniu
każdego roku i klasyfikacji rocznej na zakończenie roku szkolnego, w czerwcu
każdego roku.
3.
Szczegółowe zasady systemu oceniania, klasyfikowania i promowania
uczniów, w tym skalę ocen, określa Rada Pedagogiczna w formie Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, (załącznik nr 3 do niniejszego Statutu).
Rozdział
III
Organy Szkoły oraz ich zadania.
§ 11
Organami Szkoły współdziałającymi w realizacji zadań
dydaktyczno-wychowawczych są:
1.
Dyrektor
Szkoły.
2.
Rada
Pedagogiczna.
3.
Rada
Rodziców.
4.
Samorząd
Uczniowski.
§ 12
1.
Do obowiązków
dyrektora Szkoły należy:
1)
kierowanie
działalnością Szkoły oraz reprezentowanie jej na zewnątrz,
2)
sprawowanie
nadzoru pedagogicznego,
3)
sprawowanie
opieki nad uczniami oraz stwarzanie im warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego,
4)
realizowanie
uchwał Rady Pedagogicznej podjętych w ramach jej kompetencji stanowiących,
5)
w zakresie
realizacji procedury awansu zawodowego nauczycieli:
a)
przyjmowanie
wniosków o rozpoczęcie odpowiedniego stażu w związku z ubieganiem się o kolejny
stopień awansu zawodowego nauczycieli zatrudnionych w Szkole,
b)
przydzielanie
opiekunów stażu nauczycielom stażystom i nauczycielom kontraktowym,
c)
zatwierdzanie
planu rozwoju zawodowego nauczycieli,
d)
zapewnianie
prawidłowego przebiegu stażu zawodowego nauczycieli,
e)
ocenianie
dorobku zawodowego za okres stażu zawodowego,
f)
powoływanie
komisji kwalifikacyjnych dla nauczycieli stażystów,
g)
uczestniczenie
w pracach komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych,
6)
skreślanie
ucznia z listy uczniów w przypadkach określonych w Statucie, na podstawie uchwały
Rady Pedagogicznej, po zasięgnięciu opinii Samorządu Uczniowskiego Szkoły,
7)
dysponowanie
środkami określonymi w planie finansowym Szkoły zaopiniowanym przez Radę Pedagogiczną
i ponoszenie wszelkiej odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie,
8)
organizowanie
administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi Szkoły, w tym nadzór nad
prawidłowością prowadzenia wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami oraz
właściwe jej zabezpieczenie,
9)
wyrażanie zgody na podjęcie na terenie Szkoły działalności
przez organizacje dziecięce, młodzieżowe i społeczne w trybie art. 56 ustawy,
10)
wykonywanie
innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.
2.
Dyrektor
jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Szkole nauczycieli i pracowników
nie będących nauczycielami. Dyrektor w szczególności decyduje w sprawach:
1)
zatrudniania
i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników Szkoły,
2)
oceniania
pracy nauczycieli i innych pracowników Szkoły,
3)
przyznawania
nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom oraz innym pracownikom
Szkoły, zgodnie z Kodeksem Pracy,
4)
występowania
z wnioskami, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej, w sprawach odznaczeń,
nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz innych pracowników Szkoły.
3.
Dyrektor
odpowiada w szczególności za:
1)
zapewnienie
bezpieczeństwa i higieny pracy oraz nauki w Szkole i poza nią podczas form
pracy organizowanych przez Szkołę, a także za stan sanitarny i ochrony przeciwpożarowej
obiektów szkolnych,
2)
opracowanie
dokumentów programowo organizacyjnych Szkoły, tj. rocznego planu pracy dydaktyczno
wychowawczej i opiekuńczej, arkusza organizacyjnego Szkoły i tygodniowego
rozkładu zajęć,
3)
prawidłową
realizację programów i planów nauczania
i wychowania,
4)
zgodność
funkcjonowania Szkoły z właściwymi przepisami prawa i niniejszego Statutu,
4. Dyrektor
współpracuje w realizacji swych zadań z Radą Pedagogiczną,
Radą Rodziców i Samorządem Uczniowskim, zapewniając im wpływ na działalność
Szkoły.
5.
W przypadku
nieobecności dyrektora jego obowiązki pełni osoba przez niego wyznaczona (przekazanie
obowiązków musi mieć formę pisemną).
§ 13
1.
W Szkole
działa Rada Pedagogiczna, która jest kolegialnym organem kierowania działalnością
Szkoły w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia,
wychowania i opieki.
2.
W Szkole
nie tworzy się rady Szkoły(o której mowa w art. 50-51 ustawy),
w związku z czym Rada Pedagogiczna wykonując zadania rady Szkoły zobowiązana
jest zasięgać opinii przedstawicieli rodziców i uczniów.
3.
Radę Pedagogiczną tworzą wszyscy pracownicy pedagogiczni
zatrudnieni
w Szkole, bez względu na wymiar czasu pracy, a jej przewodniczącym jest dyrektor
Szkoły.
4.
Zadania,
uprawnienia oraz organizację i strukturę Rady Pedagogicznej określa zatwierdzony
przez Radę Regulamin Rady Pedagogicznej
(załącznik nr 4 do niniejszego Statutu).
§ 14
1.
Rodzice
uczniów Szkoły mają prawo do wyłonienia swojej reprezentacji Rady Rodziców,
działającej przy Szkole.
2.
Do głównych
celów działalności Rady Rodziców należą:
1)
reprezentowanie
ogółu rodziców uczniów Szkoły wobec pozostałych jej organów oraz poza Szkołą,
2)
współdziałanie
z innymi organami Szkoły,
3)
podejmowanie
działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności Szkoły,
4)
działanie
na rzecz realizacji opiekuńczo wychowawczej funkcji Szkoły.
3. Zadania, uprawnienia oraz organizację i strukturę
Rady Rodziców określa zatwierdzony przez tę Radę Regulamin Rady Rodziców (załącznik
nr 5 do niniejszego Statutu).
§ 15
1.
W Szkole
działa Samorząd Uczniowski, który tworzą wszyscy uczniowie Szkoły.
2.
Organy Samorządu Uczniowskiego są jedynymi reprezentantami
ogółu uczniów.
3.
Do głównych
celów działalności Samorządu Uczniowskiego Szkoły należą:
1)
reprezentowanie
ogółu uczniów Szkoły wobec pozostałych jej organów oraz poza Szkołą,
2)
przedstawianie
wniosków i opinii Radzie Pedagogicznej oraz dyrektorowi we wszystkich sprawach
dotyczących Szkoły na wniosek tych organów lub z własnej inicjatywy,
3)
organizowanie
życia szkolnego, prowadzenie działalności kulturalnej, sportowej i rozrywkowej
zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu
i za zgodą dyrektora Szkoły.
4.
Zasady
wybierania, działania i zadania poszczególnych organów Samorządu określa Regulamin
Samorządu Uczniowskiego (załącznik nr
6 do niniejszego Statutu).
§ 16
Zasady współdziałania organów Szkoły.
1.
Wszystkie
organy działają na rzecz Szkoły i dla jej dobra, przyjmując zasadę współpracy
i nieingerencji w swoje kompetencje.
2.
Wszystkie
organy Szkoły obowiązane są do wzajemnego informowania się o podjętych lub
planowanych działaniach i decyzjach w terminie 14 dni od daty ich podjęcia.
3.
Rodzice
i nauczyciele współdziałają ze sobą w sprawach kształcenia i wychowania dzieci.
W ramach tego współdziałania rodzice mają prawo do:
1)
znajomości
Programu Wychowawczego Szkoły,
2)
znajomości
przepisów dotyczących oceniania, klasyfikowania
i promowania uczniów oraz przeprowadzania sprawdzianów
i egzaminów,
3)
uzyskiwania
w każdym czasie rzetelnej informacji na temat swoich dzieci, ich zachowania,
postępów i przyczyn trudności w nauce,
4)
uzyskiwania
informacji i porad w sprawach wychowania i dalszego kształcenia swych
dzieci,
5)
wyrażania
i przekazywania organowi prowadzącemu i organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny
opinii na temat pracy Szkoły na wniosek tych organów lub z własnej inicjatywy,
4.
W
celu osiągnięcia optymalnej współpracy pomiędzy szkołą,
a rodzicami mają oni obowiązek uczestniczenia w stałych zebraniach
rodzicielskich, o terminie których
zostają odpowiednio poinformowani.
Cele
zebrań rodzicielskich są następujące:
1)
zapoznawanie
rodziców (opiekunów prawnych) z przepisami dotyczącymi oceniania,
klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów,
2)
zapoznawanie
rodziców (opiekunów prawnych)
z wymaganiami edukacyjnymi oraz sposobami sprawdzania osiągnięć uczniów z
poszczególnych przedmiotów,
3)
informowanie
rodziców (opiekunów prawnych) o bieżących postępach
i trudnościach ich dziecka z poszczególnych przedmiotów,
4)
informowanie
rodziców (opiekunów prawnych) o zachowaniu ich dziecka w szkole i poza nią,
5)
omawianie
frekwencji uczniów w szkole oraz spraw wychowawczych związanych z działalnością
klasy i szkoły,
6)
omawianie
wszystkich spraw związanych z organizacją klasy i szkoły.
5.
Rodzice
i uczniowie mogą przedstawiać wnioski i opinie poprzez swoje reprezentacje dyrektorowi
Szkoły i Radzie Pedagogicznej w formie pisemnej lub ustnej.
6.
Wnioski
i opinie, o których mowa w ust. 5, powinny być rozpatrzone na najbliższych posiedzeniach
zainteresowanych organów, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach, wymagających
podjęcia szybkiej decyzji, w terminie 7 dni.
7.
Ustala
się następujący tryb odwoławczy podmiotów Szkoły: uczniów, rodziców uczniów
i nauczycieli, od decyzji:
1)
Rady
Pedagogicznej, Rady Rodziców lub Samorządu Uczniowskiego do dyrektora Szkoły
w terminie 7 dni od podjęcia decyzji przez wymienione organy,
2)
dyrektora
Szkoły w sprawach administracyjnych i organizacyjno finansowych do organu
prowadzącego, a w sprawach pedagogicznych do organu sprawującego nadzór pedagogiczny,
z jednoczesnym poinformowaniem organu prowadzącego w terminie 14 dni od podjęcia
decyzji przez wymienione organy.
8.
W sporach
wynikłych pomiędzy nauczycielami i uczniami:
1)
rozstrzyga
wychowawca klasy w stosunku do nauczycieli uczących w danej klasie,
2)
rozstrzyga
dyrektor Szkoły w stosunku do wychowawców i nauczycieli zatrudnionych w Szkole,
3)
odwołania
od rozstrzygnięcia dyrektora Szkoły mogą być wnoszone do organu prowadzącego
Szkołę w terminie 14 dni od daty powiadomienia
o rozstrzygnięciu dyrektora.
4)
W sporach
wynikłych pomiędzy nauczycielami:
1)
rozstrzyga
dyrektor Szkoły w terminie 7 dni od przyjęcia informacji o sporze,
2)
w przypadkach
nie rozstrzygnięcia sporu na wniosek dyrektora, lub w przypadku niesatysfakcjonującego
nauczycieli rozstrzygnięcia dyrektora na wniosek zainteresowanych nauczycieli,
wszczyna postępowanie wyjaśniające Rada Pedagogiczna, proponując rozstrzygnięcie
sporu nie później niż przed upływem 14 dni od przyjęcia wniosku,
3)
od rozstrzygnięcia
Rady Pedagogicznej może być wniesione odwołanie do organu prowadzącego Szkołę
w terminie 14 dni od dnia wydania rozstrzygnięcia.
9.
Spór
między dyrektorem Szkoły a nauczycielami rozpatruje w I instancji Rada Pedagogiczna,
w II instancji na pisemny wniosek jednej ze stron organ prowadzący Szkołę.
10.
Postępowanie
w sprawach sporów wynikłych pomiędzy rodzicami, a nauczycielami:
1)
w I
instancji prowadzi dyrektor Szkoły w terminie 7 dni od przyjęcia informacji
o sporze,
2)
w II
instancji rozpatruje powołana przez dyrektora Szkoły wspólna komisja Rady
Pedagogicznej i Rady Rodziców, w skład której wchodzi po
3 przedstawicieli tych Rad,
3)
rozstrzygnięcie
sporu przez komisję następuje w drodze głosowania jawnego, w terminie 14 dni
od dnia rozstrzygnięcia zaproponowanego przez dyrektora Szkoły,
4)
w przypadku
nie rozstrzygnięcia sporu stronom przysługuje, w terminie
2 tygodni od przyjęcia rozstrzygnięcia przez komisję, prawo wniesienia
odwołania do organu prowadzącego Szkołę.
Rozdział IV
Organizacja pracy Szkoły.
§ 17
Terminy
rozpoczęcia i zakończenia zajęć dydaktycznych, przerw świątecznych, ferii
zimowych i letnich określają przepisy dotyczące organizacji roku szkolnego.
§ 18
1.
Szczegółową
organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz
organizacyjny Szkoły, opracowany przez dyrektora Szkoły, z uwzględnieniem szkolnego
planu nauczania, o którym mowa w
przepisach w sprawie ramowych planów nauczania, oraz planu finansowego Szkoły
w terminie do 30 kwietnia każdego roku i zatwierdzony przez organ prowadzący
Szkołę.
2.
Na podstawie
zatwierdzonego arkusza organizacyjnego dyrektor Szkoły, z uwzględnieniem zasad
ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć określający
organizację obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć edukacyjnych.
§ 19
Podstawową jednostką organizacyjną
jest oddział złożony z uczniów, którzy w jednorocznym kursie nauki danego roku
szkolnego uczą się wszystkich przedmiotów obowiązkowych, określonych planem
nauczania, dopuszczonym do użytku szkolnego.
§ 20
Podstawową formą pracy szkoły są
zajęcia edukacyjne prowadzone
w systemie klasowo lekcyjnym.
§ 21
Godzina lekcyjna trwa 45 minut.
§ 22
1.
Niektóre
obowiązkowe zajęcia edukacyjne, w szczególności zajęcia fakultatywne, praktyczna
nauka zawodu, przygotowanie do pracy zawodowej, nauczanie języków obcych i elementów
informatyki oraz koła zainteresowań i inne zajęcia nadobowiązkowe mogą być prowadzone
w grupach oddziałowych, międzyoddziałowych, międzyklasowych i międzyszkolnych
(między Szkołami funkcjonującymi w Zespole Szkół).
2.
Zasady
dzielenia oddziałów na grupy reguluje Rozporządzenie MEN z dn. 21 V 2001 r.
w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
3.
Liczba
uczniów w grupie na zajęciach fakultatywnych nie może być niższa niż 15 osób.
§ 23
1.
Szkoła
prowadzi bibliotekę służącą realizacji potrzeb i zainteresowań uczniów, zadań
edukacyjnych Szkoły, doskonaleniu warsztatu pracy nauczyciela, popularyzowaniu
wiedzy pedagogicznej wśród rodziców.
2.
Organizację
biblioteki oraz zadania nauczyciela bibliotekarza określa Regulamin biblioteki (załącznik
nr 8 do niniejszego Statutu).
Rozdział V
Nauczyciele i inni pracownicy Szkoły.
§ 24
1.
W Szkole
zatrudnia się nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi zgodnie z
potrzebami kadrowymi wynikającymi z arkusza organizacyjnego zatwierdzonego przez
organ prowadzący.
2.
Zasady zatrudniania nauczycieli i innych pracowników,
o których mowa w ust. 1, określają odrębne przepisy.
§ 25
Dla zatrudnionych w Szkole nauczycieli
określa się następujący zakres zadań:
1.
systematyczna realizacja programów nauczania, wychowania i opieki w przydzielonych
klasach według najlepszej wiedzy i woli oraz realizacja zadań organizacyjnych,
wyznaczonych w planie pracy Szkoły,
2.
doskonalenie
własnej wiedzy merytorycznej i umiejętności dydaktycznych poprzez podejmowanie
różnych form doskonalenia zawodowego,
3.
udzielanie
uczniom pomocy w eliminowaniu niepowodzeń szkolnych w oparciu o rozpoznanie
przyczyn tych niepowodzeń, potrzeb i możliwości uczniów,
4.
obserwowanie,
analizowanie i wspieranie
rozwoju psychofizycznego uczniów, rozwijanie ich zdolności i zainteresowań
poprzez poznawanie ich cech osobowych i zamiłowań oraz udzielanie im wszechstronnej pomocy,
5.
prawidłowe organizowanie przebiegu procesu dydaktycznego,
w tym efektywne wykorzystanie
czasu lekcji i pomocy dydaktycznych,
6.
wzbogacanie własnego warsztatu pracy przedmiotowej
i wychowawczej, wnioskowanie o jego wzbogacanie lub modernizację do dyrektora
Szkoły, dbałość o
pomoce dydaktyczne, sprzęt i pomieszczenia szkolne przy współpracy z rodzicami uczniów,
7.
prawidłowe i systematyczne prowadzenie dokumentacji
pedagogicznej dzienników lekcyjnych, arkuszy ocen, świadectw szkolnych i innych
dokumentów,
8.
bezstronne, obiektywne i systematyczne ocenianie,
podmiotowe i sprawiedliwe
traktowanie uczniów oraz
indywidualne podejście do sprawy każdego ucznia,
9.
informowanie
uczniów i ich rodziców co najmniej
na miesiąc przed śródrocznym i końcoworocznym klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady
Pedagogicznej o przewidywanych dla nich niedostatecznych ocenach klasyfikacyjnych.
10.
w zakresie
przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny nauki i pracy:
1)
zapewnienie
uczniom bezpieczeństwa na zajęciach organizowanych przez Szkołę i przerwach
między zajęciami,
2)
niezwłoczne zgłaszanie dyrektorowi Szkoły wszelkich
zagrożeń mogących spowodować wypadek lub przynieść szkodę zdrowiu uczniów i
własnemu nauczyciela,
3)
przerwanie zajęć, gdy stan miejsca, w którym prowadzone
są zajęcia, zagraża uczniom, pracownikom, lub innym osobom,
4)
natychmiastowe udzielenie lub zapewnienie uczniom
pierwszej pomocy i dalszej opieki w razie nieszczęśliwego wypadku oraz niezwłoczne
powiadomienie o wypadku dyrektora Szkoły lub osoby zastępującej go,
5)
kontrolowanie przestrzegania przez uczniów obowiązujących
w Szkole regulaminów, dyscypliny podczas zajęć szkolnych, ćwiczeń i prac,
6)
włączanie uczniów do drobnych prac nad poprawą stanu
bezpieczeństwa i higieny oraz estetyki w Szkole i jej otoczeniu.
§ 26
1. Dla zatrudnionych w Szkole nauczycieli określa się następujący zakres
uprawnień:
1)
decydowanie
w sprawie doboru metod, form organizacyjnych, podręczników i środków dydaktycznych
stosowanych w swojej pracy dydaktyczno wychowawczej i opiekuńczej,
2)
decydowanie
o doborze, grupowaniu czy eksponowaniu treści programowych oraz tematyce zawartej
w planach kół zainteresowań,
3)
decydowanie
o bieżących, semestralnych i rocznych ocenach postępów w nauce uczonych przez
siebie uczniów,
4)
wnioskowanie
w sprawach nagród, wyróżnień oraz kar regulaminowych dla swoich uczniów,
5)
ustalanie
zasad pracy domowej ze swojego przedmiotu oraz zasad jej oceny, postępowania
w przypadku niewykonania przez uczniów pracy domowej,
2. Nauczyciele
nie mają prawa wykorzystywać uczniów czy ich rodziców do załatwiania żadnych
spraw osobistych.
§ 27
Zatrudnieni
w Szkole nauczyciele ponoszą odpowiedzialność
za:
- jakość i wyniki swojej pracy
dydaktyczno wychowawczej i opiekuńczej,
- bezpieczeństwo powierzonych
opiece uczniów w Szkole i na zajęciach organizowanych przez Szkołę oraz za
wypadki wynikające z niedopełnienia obowiązków w tym zakresie,
- stan
warsztatu pracy, sprzętów i urządzeń oraz przydzielonych im środków dydaktycznych,
- zniszczenie
lub stratę majątku i wyposażenia Szkoły przydzielonego im przez dyrektora
Szkoły, a wynikające z nieporządku, braku nadzoru
i zabezpieczenia.
§ 28
1.
Dla zatrudnionych w Szkole nauczycieli, którym przydzielono
wychowawstwo, określa się następujący zakres zadań wychowawczo
opiekuńczych:
1)
tworzenie
warunków wspomagających rozwój ucznia, proces jego uczenia się oraz przygotowania
do życia w rodzinie, zespole i społeczeństwie,
2)
inspirowanie
i wspomaganie działań zespołowych uczniów,
3)
podejmowanie
działań umożliwiających rozwiązywanie konfliktów w zespole uczniów oraz pomiędzy
uczniami, a innymi członkami społeczności szkolnej,
4)
wprowadzanie
form samowychowania i rozwijanie samorządności,
5)
współdziałanie
z nauczycielami uczącymi w klasie, której jest wychowawcą, uzgadnianie z nimi
i koordynowanie działań wychowawczych wobec ogółu uczniów klasy, a także w stosunku
do tych, którym potrzebna jest indywidualna opieka (dotyczy to zarówno uczniów
szczególnie uzdolnionych jak i z
różnymi trudnościami i niepowodzeniami),
6)
wspólne
z uczniami planowanie i organizowanie różnych form życia zespołowego, rozwijających
osobowość uczniów i integrujących zespół uczniowski,
7)
ustalanie
tematyki i form zajęć na godziny do dyspozycji wychowawcy,
8)
ścisła
współpraca z rodzicami uczniów, klasową Radą Rodziców w celu:
a)
lepszego
poznania i ustalenia potrzeb wychowawczo opiekuńczych ich dzieci,
b)
wspierania
rodziców i okazywania
pomocy w ich działaniach wychowawczych wobec dzieci,
c)
uzyskiwania
od rodziców wsparcia i pomocy we własnych działaniach wychowawczych nauczycieli,
d)
uaktywniania
rodziców w zakresie pracy programowej i organizacyjnej klasy i
Szkoły,
9)
integrowanie działań mających na celu informowanie
rodziców uczniów co najmniej na miesiąc przed śródrocznym i końcoworocznym klasyfikacyjnym
posiedzeniem Rady Pedagogicznej o przewidywanych dla nich niedostatecznych
ocenach klasyfikacyjnych,
10)
współpraca
ze specjalistami świadczącymi kwalifikowaną pomoc w rozpoznawaniu potrzeb i trudności,
także zdrowotnych oraz zainteresowań i szczególnych uzdolnień uczniów,
11)
ocena
efektów pracy wychowawczej dwa razy w roku szkolnym,
12)
prowadzenie
uzgodnionej z dyrektorem Szkoły korespondencji z rodzicami uczniów,
13)
organizacja
klasowych zebrań rodziców (wywiadówek) zgodnie z §16, ust. 4, Statutu,
14)
rozliczanie
uczniów z nieobecności na zajęciach szkolnych, dociekanie przyczyn absencji.
2.
Pracujący
w Szkole nauczyciele wychowawcy mają prawo do:
1)
uzyskania
pomocy merytorycznej i metodycznej oraz psychologiczno pedagogicznej ze strony:
a)
dyrektora
Szkoły,
b)
organu
sprawującego nadzór pedagogiczny,
c)
doradców
metodycznych,
d)
pedagoga
szkolnego,
e)
Poradni
Psychologiczno Pedagogicznej w Busku Zdroju,
2)
podejmowania
decyzji wspólnie z Samorządem Uczniowskim i rodzicami uczniów o planie i programie
działań wychowawczych na rok szkolny i dłuższe okresy pracy,
3)
ustalania
na podstawie regulaminu, o którym mowa w § 10 Statutu, oceny zachowania swoich uczniów,
4)
ustanawiania
wspólnie z rodzicami i uczniami własnych form nagradzania motywujących uczniów
do lepszej nauki i większej aktywności w innych dziedzinach życia szkolnego.
3.
Nauczyciel
wychowawca ponosi odpowiedzialność taką samą jak każdy nauczyciel oraz dodatkowo
odpowiada za:
1)
integrowanie
wysiłków nauczycieli i rodziców wokół programu wychowawczego klasy i Szkoły,
2)
poziom
opieki i pomocy indywidualnej swoim wychowankom będącym w trudnej sytuacji szkolnej
lub życiowej,
3)
prawidłowość
dokumentacji uczniowskiej swojej klasy, której jest wychowawcą.
§ 29
1. Nauczyciele
prowadzący zajęcia w danym oddziale tworzą zespół, którego zadaniem jest w
szczególności ustalenie zestawu programów nauczania dla danego oddziału
z zakresu kształcenia ogólnego oraz kształcenia zawodowego w danym kierunku.
2.Dyrektor
Szkoły lub nauczyciele mogą tworzyć zespoły wychowawcze, zespoły przedmiotowe
lub inne zespoły problemowo zadaniowe.
3.Pracą
zespołu kieruje powoływany przez dyrektora na wniosek zespołu przewodniczący,
który ponosi odpowiedzialność za opracowanie szczegółowego programu pracy zespołu.
§ 30
Zadaniami
zespołu wychowawczego są:
1. podejmowanie działań wychowawczych zmierzających
do rozwoju osobowości wychowanków,
2. planowanie zadań wychowawczych i sposobów ich
realizacji w każdym roku szkolnym,
3. ocenianie efektów działań wychowawczych i
innowacji pedagogicznych w szkole,
4. programowanie wspólnie z uczniami form edukacji kulturalnej, rozwoju
kultury fizycznej i wychowania zdrowotnego.
5.
wspieranie samorządnych działań zespołów uczniowskich,
6.współdziałanie
z Radą Rodziców w realizacji zadań opiekuńczo -
wychowawczych.
§ 31
Zespoły
przedmiotowe zrzeszają nauczycieli jednego lub kilku przedmiotów,
w których szczególnie możliwa jest korelacja.
Ich zadaniem jest:
1.
określenie
wymagań edukacyjnych oraz sposobów sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów,
2.
przeprowadzanie
analizy programów nauczania,
3.
opracowanie
rozkładów materiału z danego przedmiotu, programu zajęć pozalekcyjnych,
4.
planowanie
i przeprowadzanie badań diagnostycznych, a w klasach programowo najwyższych próbnych
egzaminów maturalnych oraz analizy ich wyników,
5.
doskonalenie
metod pracy z uczniami, m. in. poprzez wymianę doświadczeń,
6.
dbanie
o zaopatrzenie w pomoce naukowe i właściwe ich wykorzystanie,
7.
organizowanie
olimpiad przedmiotowych i konkursów ogólnoszkolnych,
8.
aktywne
uczestniczenie w pracach placówek doskonalących nauczycieli.
§ 32
1.
Pedagog
szkolny jest nauczycielem, któremu dyrektor Szkoły powierzył zadania
specjalne.
2.
Pedagog
szkolny wykonuje następujące zadania:
1)
koordynuje
zadania w zakresie funkcji opiekuńczych szkoły,
2)
monitoruje
wypełnianie obowiązku szkolnego w rejonie szkoły,
3)
rozpoznaje
warunki życia i nauki oraz sposób spędzania czasu wolnego uczniów napotykających
na trudności w realizacji procesu dydaktyczno- wychowawczego,
4)
organizuje
i realizuje profilaktykę wychowawczą w przypadkach zagrożeń wychowawczych,
współpracując ze wszystkimi podmiotami szkoły oraz organizacjami i
instytucjami pozaszkolnymi,
5)
otacza
szczególną opieką uczniów niedostosowanych społecznie i zagrożonych
demoralizacją,
6)
ściśle
współpracuje z dyrektorem Szkoły i nauczycielami w zakresie organizacji pracy
dydaktyczno-wychowawczej w szkole,
7)
udziela
indywidualnej pomocy pedagogiczno-psychologicznej uczniom w:
a)
eliminowaniu napięć psychicznych na tle
niepowodzeń szkolnych,
b)
rozwiązywaniu
trudności powstających na tle konfliktów rodzinnych, rówieśniczych i środowiskowych,
8)
organizuje różne formy pomocy materialnej uczniom
pozostającym w trudnych sytuacjach rodzinnych,
9)
opiekuje
się młodzieżą pozostającą w rodzinach zastępczych.
§ 33
1. Pracownicy administracji i obsługi:
1)pracownikami administracji Szkoły
są:
- kierownik
administracyjno-gospodarczy,
- główny księgowy szkoły,
- samodzielny referent księgowości,
- samodzielny referent
administracji;
2) pracownikami obsługi są:
- sprzątaczki,
- konserwatorzy,
- palacze-dozorcy;
2. Pracownicy administracji i obsługi
wykonują swoje obowiązki zgodnie z zakresami obowiązków oraz są zatrudniani
i zwalniani przez dyrektora Szkoły zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy.
§ 34
Opiekę zdrowotną nad młodzieżą sprawuje
ZOZ w Busku Zdroju, między innymi poprzez dyżury szkolnej higienistki.
§ 35
Wszyscy pracownicy szkoły zobowiązani są do
przestrzegania:
- przepisów BHP,
- indywidualnych zakresów obowiązków
i odpowiedzialności, opracowanych przez dyrektora Szkoły.
Rozdział
VI
Uczniowie Szkoły
§ 36
1. Zasady rekrutacji
1) Przyjmowanie uczniów do szkoły odbywa się na podstawie Rozp. MEN z dn.
27 sierpnia 2001 r. (z późniejszymi zmianami) w sprawie warunków i trybu przyjmowania
uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów
szkół do innych.
2) Do Szkoły przyjmowani są uczniowie,
którzy:
a)
ukończyli
gimnazjum,
b)
spełniają
wymagania i kryteria Regulaminu rekrutacji
uczniów ZSP nr 1 w Busku Zdroju (załącznik
nr 7 do niniejszego Statutu).
3) Do Szkoły uczęszczają uczniowie
od 15 16 roku życia, nie dłużej niż do ukończenia 21 roku życia.
§ 37
Uczniowie Szkoły mają następujące
obowiązki:
1.
przestrzegać
postanowień zawartych w Statucie Szkoły, a także zarządzeń
dyrektora Szkoły i ustaleń Rady Pedagogicznej,
2.
systematycznie,
punktualnie i aktywnie uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych i w innych formach
życia szkolnego, w tym pełnić ustalone zarządzeniami dyrektora dyżury,
3.
sumiennie wykonywać polecenia nauczycieli dotyczące
nauki, w tym systematycznie przygotowywać się do zajęć,
4.
podkreślać uroczystym strojem święta państwowe i
szkolne,
5.
przestrzegać
zasad kultury współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli i innych pracowników
Szkoły,
6.
dbać
o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz swoich kolegów, w związku z czym uczniom
zabrania się palenia tytoniu, picia alkoholu, używania narkotyków i innych środków
odurzających,
7.
dbać
o wspólne dobro, ład i porządek w Szkole oraz ponosić
odpowiedzialność materialną za umyślnie spowodowane szkody.
§ 38
Uczniowie Szkoły mają prawo do:
1.
właściwie
zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej,
2.
właściwej
opieki wychowawczej i warunków pobytu w Szkole, zapewniających bezpieczeństwo,
ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej oraz ochrony
i poszanowania godności,
3.
życzliwego,
podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno wychowawczym,
4.
rozwijania
zainteresowań, zdolności i talentów,
5.
sprawiedliwej,
obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych i podanych wcześniej do wiadomości
zasad kontroli postępów w nauce,
6.
pomocy
w przypadku trudności w nauce,
7.
korzystania
z poradnictwa psychologiczno pedagogicznego i zawodowego,
8.
przejawiania
własnej aktywności w zdobywaniu wiedzy i umiejętności przy wykorzystaniu wszystkich
możliwości Szkoły,
9.
wyrażania
opinii i wątpliwości dotyczących treści nauczania oraz uzyskiwania na nie wyjaśnień
i odpowiedzi,
10.
poszanowania
godności własnej w sprawach osobistych, rodzinnych i koleżeńskich,
11.
jawnego
wyrażania opinii dotyczących życia Szkoły, co nie może jednak uwłaczać niczyjej
godności osobistej,
12.
korzystania,
także w ramach zająć pozalekcyjnych z pomieszczeń szkolnych, ze sprzętu, środków
dydaktycznych i księgozbioru biblioteki,
13.
reprezentowania
Szkoły w konkursach, przeglądach, zawodach i innych imprezach zgodnie ze swoimi
umiejętnościami i możliwościami,
14.
uzyskiwania
pomocy socjalnej w formie sfinansowania w całości lub częściowo zakupu podręczników
lub odzieży z funduszu Rady Rodziców dotyczy to uczniów z rodzin niepełnych,
wielodzietnych lub będących w bardzo trudnej sytuacji materialnej,
15.
działalności
samorządowej i zrzeszania się w organizacjach działających na terenie Szkoły,
16.
sprawiedliwego
rozwiązania ewentualnych wynikłych sporów z nauczycielami
w trybie § 16, ust. 8 Statutu.
§ 39
Uczeń może być nagradzany, w szczególności
za:
1.
rzetelną
naukę i wzorowe zachowanie,
2.
wybitne
osiągnięcia sportowe, kulturalne itp.,
3.
pracę
na rzecz Szkoły i środowiska,
4.
dzielność
i odwagę.
§ 40
W Szkole przewiduje się następujące
nagrody dla uczniów:
1.
pochwała
wychowawcy wobec klasy,
2.
pochwała
dyrektora Szkoły wobec społeczności szkolnej,
3.
nagrody
książkowe,
4.
dyplomy,
5.
listy
gratulacyjne do rodziców,
6.
wpis
do ,,Złotej Księgi".
§ 41
1.
Uczeń
może być ukarany za:
1)
naruszenie podstawowych zasad współżycia w społeczności
szkolnej i środowisku zamieszkania,
2)
celowe
niszczenie majątku szkolnego,
3)
łamanie
postanowień Statutu Szkoły.
2.
Rodzaje
kar, jakie może otrzymać uczeń:
1)
upomnienie
lub nagana wychowawcy klasy,
2)
nagana
dyrektora Szkoły wobec uczniów Szkoły,
3)
ostrzeżenie,
4)
zawieszenie.
3.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwych form oddziaływania
wychowawczego, na wniosek wychowawcy klasy, dyrektor szkoły może skreślić daną
osobę z listy uczniów na mocy uchwały Rady Pedagogicznej i po zasięgnięciu opinii
Samorządu Uczniowskiego.
4.
Szczegółowe ustalenia dotyczące nagradzania i karania uczniów
oraz trybu odwoławczego nałożonych kar zawiera Regulamin nagradzania i karania uczniów (załącznik nr 9 do niniejszego Statutu).
§ 42
Szkoła informuje rodziców lub prawnych opiekunów ucznia
o przyznanej mu nagrodzie lub zastosowaniu wobec niego kary. Obowiązek ten spoczywa
na wychowawcy nagrodzonego lub ukaranego ucznia.
Rozdział VII
Wewnątrzszkolny System Oceniania
§ 43
Wewnatrzszkolny system oceniania,
klasyfikowania i promowania uczniów reguluje regulamin WSO, który stanowi załącznik
do niniejszego statutu.
Rozdział
VIII
Postanowienia końcowe.
Szkoła
używa pieczęci urzędowych zgodnie z odrębnymi przepisami.
§ 44
Tablice i stemple zawierają nazwę
Szkoły.
§ 45
Szkoła prowadzi i przechowuje
dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
§ 46
Szkoła prowadzi gospodarkę
finansową i materiałową zgodnie z odrębnymi przepisami.
§ 47
Regulaminy zawarte w załącznikach
stanowiących integralne części Statutu, o których mowa w:
1. § 7, ust. 2
- Program wychowawczy,
2. § 9
- Program profilaktyki,
3. § 10, ust. 3
- Wewnątrzszkolny System Oceniania,
4. § 13, ust.4
- Regulamin Rady Pedagogicznej,
5. § 14, ust. 3
- Regulamin Rady Rodziców,
6. § 15, ust. 4
- Regulamin Samorządu Uczniowskiego,
7. § 36, ust. 2b
- Regulamin rekrutacji uczniów ZSP
nr 1,
8. § 23, ust. 2
- Regulamin biblioteki,
9. § 41, ust. 4
- Regulamin nagradzania i karania
uczniów.
§ 48
1.
Zmiany
w Statucie mogą być dokonywane w formie aneksów przyjmowanych w drodze uchwały
Rady Pedagogicznej, na wniosek każdego z działających w Szkole organów.
2.
Wnioski
Rady Pedagogicznej w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie wymagają opinii co
najmniej 2 z pozostałych 3 organów Szkoły, o których mowa
w § 10, w tym obowiązkowo tych organów, których merytorycznie dotyczą
wprowadzane zmiany.
Niniejszy Statut został zatwierdzony na posiedzeniu
Rady Pedagogicznej
w dniu 21.01.2003 r.
Dyrektor
Szkoły
|