Piątek, 22 listopada 2024. Imieniny: Cecylii, Wszemiły i Stefana.


Strona główna
Informacje o szkole
Hymn Szkoły Kopernikowskiej
Ceremoniał Szkolny
Aktualności
Patron
Dyrekcja
Sekretariat i księg...
Kadra pedagogiczna
Statut
Galeria
Publikacje
Oferta dla gimnazj...
Podręczniki
Matura
Archiwum






  







STATUT

Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1

im. Mikołaja Kopernika

w Busku Zdroju

 

Spis treści

1.       Wstęp

2.      Rozdział I Nazwa Szkoły i informacje o Szkole

3.      Rozdział II Cele i zadania Szkoły

4.      Rozdział III  Organy Szkoły oraz ich zadania

5.      Rozdział IV  Organizacja pracy Szkoły

6.      Rozdział V Nauczyciele i inni pracownicy Szkoły

7.      Rozdział VI Uczniowie Szkoły

8.      Rozdział VII  Wewnątrzszkolny System Oceniania

9.    Rozdział VIII Postanowienia końcowe

 

Wstęp

  Niniejszy Statut opracowano na podstawie ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329,
z późn. zm.) i rozporządzenia MEN z dnia 21 maja 2001 r. (Dz. U. Nr 61 z 19 czerwca 2001 r.) w sprawie ramowych statutów publicznych szkół.

Ilekroć w Statucie oraz w załącznikach do Statutu, które stanowią jego integralne części, jest mowa o:

-  Szkole – należy przez to rozumieć: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w  Busku Zdroju,

-  ustawie – należy przez to rozumieć: ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn.: Dz. U. Nr 67 z 1996 r., poz. 329 z póź­n. zm.),

-  organie prowadzącym – należy przez to rozumieć: Powiat Buski,

-  organie sprawującym nadzór pedagogiczny – należy przez to rozumieć: Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty w Kielcach,

-  Statucie – należy przez to rozumieć: Statut Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Busku Zdroju,

-  rodzicach uczniów – należy przez to rozumieć również opiekunów prawnych.

 

Rozdział   l

 Nazwa Szkoły i informacje o Szkole

 § 1

 1.   Szkoła nosi nazwę: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Busku Zdroju.

2.   W skład Zespołu wchodzą:

1)     I Liceum Profilowane.

Profile kształcenia:

-ekonomiczno-administracyjny,

-socjalny,

-zarządzanie informacją,

- usługowo-gospodarczy.

   Statut I Liceum Profilowanego stanowi załącznik nr I  do niniejszego Statutu.

2)     Technikum nr 1.

Kierunki kształcenia:

-ekonomiczny,

-żywienia i gospodarstwa domowego,

-agrobiznesu,

-handlowy,

-hotelarski.

   Statut Technikum nr 1 stanowi załącznik nr II do niniejszego Statutu.

3)     Zasadnicza Szkoła Zawodowa nr 1

kształci w zawodach:

-fryzjer,

-piekarz,

-cukiernik,

-kucharz małej gastronomii,

-sprzedawca.

Statut Zasadniczej Szkoły Zawodowej nr 1 stanowi załącznik nr III do niniejszego Statutu.

Kształcenie w pozostałych zawodach zgodnie z klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego w ramach klas wielozawodowych.

§ 2

   1.   Szkoła jest placówką oświatową w rozumieniu art. 7 ustawy.

2.   W Szkole kształci się absolwentów gimnazjum.

§ 3

  Organem prowadzącym Szkołę jest Powiat Buski.

§ 4

Organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad Szkołą jest Świętokrzyski Kurator Oświaty w Kielcach.

§ 5

Szkoła mieści się w Busku Zdroju przy al. Mickiewicza 6.

Rozdział   II

 Cele i zadania Szkoły

 § 6

 1. Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie oraz przepisach wydanych na jej podstawie, a w szczególności:

1) umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania świadectwa szkoły oraz umożliwia uczniom dokonania świadomego wyboru dalszego kierunku kształcenia poprzez:

a)     organizowanie zajęć dydaktycznych zgodnie z wymogami ramowego planu nauczania z uwzględnieniem wymogów higieny pracy ucznia,

b)     organizowanie zajęć pozalekcyjnych w formie kół i klubów   zainteresowań, będących  integralną częścią pracy dydaktyczno- wychowawczej szkoły,

 c)      realizację zadań dydaktycznych na bazie podstaw programowych, zawierających    obowiązkowe na danym etapie kształcenia treści nauczania oraz umiejętności,

d)     ustalenie kryteriów ocen szkolnych i wymagań egzaminacyjnych,

e)     organizowanie wycieczek przedmiotowych mających charakter interdyscyplinarny,

f)        organizowanie spotkań z przedstawicielami świata kultury, sztuki, polityki oraz z  przedsiębiorcami;

2)  kształtuje środowisko wychowawcze sprzyjające realizacji celów i zasad określonych w ustawie, stosownie do istniejących warunków w szkole i wieku uczniów, w szczególności poprzez:

a)     opracowanie programu wychowawczego szkoły, który opisuje w sposób integralny   wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym i jest realizowany przez wszystkich nauczycieli,

b)     podmiotowe traktowanie uczniów we wszystkich dziedzinach życia szkoły,

c)      tworzenie uczniom w szkole środowiska sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi   osobowemu (w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym i duchowym),

d)     pomoc w rozwijaniu przez uczniów dociekliwości poznawczej, ukierunkowanej na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie,

e)     wskazywanie uczniom dróg, dzięki którym mogą osiągnąć zamierzone przez siebie cele życiowe i wartości ważne dla odnalezienia własnego miejsca we współczesnym świecie,

f)        przygotowanie uczniów do rozpoznawania wartości moralnych, dokonywania wyborów  i hierarchizacji wartości,

g)     kształtowanie postawy dialogu, umiejętności słuchania innych i szanowania ich poglądów, pod warunkiem, że nie są to poglądy odwołujące się do nienawiści drugiego człowieka, grupy społecznej czy narodu;

3)  udziela uczniom pomocy psychologicznej i pedagogicznej poprzez:

a)     wspomaganie rozwoju psychicznego i efektywności uczenia się,

b)     wyrównywanie i korygowanie braków w opanowaniu programu nauczania oraz eliminowanie przyczyn i objawów zaburzeń,

c)      pomoc uczniom realizującym indywidualny program lub tok nauki, a także powtarzającym klasę,

d)     ścisłą współpracę z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Busku-Zdroju, 

e)     propagowanie zasad zdrowego stylu życia,

f)        prowadzenie działalności informacyjnej dotyczącej istoty nałogów;

4)     sprawuje opiekę nad uczniami przebywającymi w szkole podczas zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych i pozalekcyjnych:

      a) podczas zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych i pozalekcyjnych prowadzonych na terenie Szkoły i poza nią pełną odpowiedzialność za zdrowie

i bezpieczeństwo uczniów ponoszą nauczyciele prowadzący zajęcia, a podczas wycieczek szkolnych – kierownik wycieczki wraz z opiekunami.

   b) w czasie przerw międzylekcyjnych w Szkole odpowiedzialność za zdrowie i bezpieczeństwo uczniów ponoszą nauczyciele pełniący dyżur zgodnie z harmonogramem opracowanym przez dyrektora Szkoły.

 § 7

 Działalność edukacyjna szkoły jest określona przez:

 1.       szkolny zestaw programów nauczania, który – uwzględniając wymiar wychowawczy – obejmuje całą działalność szkoły z punktu widzenia dydaktycznego,

2.       Program Wychowawczy szkoły, który uchwala Rada Pedagogiczna po zasięgnięciu opinii rady rad rodziców i Samorządu Uczniowskiego, (załącznik nr 1 do niniejszego Statutu) 

§ 8

1.   Dyrektor Szkoły powierza każdy oddział szczególnej opiece wychowawczej jednemu z nauczycieli uczących w tym oddziale, zwanemu „wychowawcą”.

 2.   Dla zapewnienia ciągłości pracy wychowawczej i jej skuteczności wychowawca prowadzi swój oddział w toku nauczania w klasach I – IV.

 3.   Rodzice i uczniowie mają możliwość wpływania na dobór lub zmianę nauczyciela, któremu dyrektor Szkoły planuje powierzyć lub powierzył zadania wychowawcy, w następujący sposób:

 1)   rodzice za pośrednictwem Rady Rodziców mogą występować do dyrektora Szkoły z umotywowanym wnioskiem o powierzenie wychowawstwa wybranemu nauczycielowi, bądź zmianę wychowawcy,

2)   uczniowie za pośrednictwem Samorządu Uczniowskiego Szkoły mogą wy-stępować z wnioskiem, o którym mowa w pkt. 1,

 3)   w przypadku uznania wniosku za uzasadniony, dysponując odpowiednimi możliwościami organizacyjnymi, dyrektor może powierzyć zadania wychowawcy zgodnie z sugestiami wnioskodawcy (-ów),

 4)   w razie negatywnego stanowiska dyrektora Szkoły wobec wniosku Rady Rodziców lub Samorządu Uczniowskiego, organy te mają prawo odwołać się do organu sprawującego nadzór pedagogiczny.

 4.   Dyrektor Szkoły może podjąć decyzję o zmianie wychowawcy również w następujących przypadkach:

1)   na umotywowany wniosek nauczyciela – dotychczasowego wychowawcy,

2)   z własnej inicjatywy – na skutek stwierdzonych błędów wychowawczych lub innych niedociągnięć w pracy wychowawcy.

5.   Decyzję w sprawie zmiany wychowawcy dyrektor Szkoły podejmuje w terminie 14 dni od złożenia wniosków, o których mowa w ust. 3, pkt. 1), 2) i ust. 4, pkt. 1).

6.   Od decyzji dyrektora przysługuje odwołanie do organu pro­wadzącego Szkołę w terminie 14 dni od dnia jej ogłoszenia przez dyrektora. Rozstrzygnięcie organu prowadzącego jest ostateczne.

7.   Zmiana wychowawcy następuje od pierwszego dnia następnego miesiąca, po dacie podjęcia decyzji o zmianie wychowawcy przez dyrektora Szkoły lub przyjęcia rozstrzygnięcia przez organ prowadzący.

§ 9

Zadania opiekuńcze z zakresu pomocy socjalnej i z zakresu profilaktyki określa Program profilaktyki (załącznik nr 2 do niniejszego Statutu). 

§ 10  

1.   Wiedza, umiejętności i zachowanie uczniów podlegają systematycznemu ocenianiu przez nauczycieli uczących poszczególnych przedmiotów i wychowawców.

2.   Ocenianie, o którym mowa w ust. 1, jest prowadzone w formie bieżącego oceniania przez cały rok szkolny oraz klasyfikacji śródrocznej – na zakończenie I semestru, w styczniu każdego roku i klasyfikacji rocznej – na zakończenie roku szkolnego, w czerwcu każdego roku.

3.   Szczegółowe zasady systemu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, w tym skalę ocen, określa Rada Pedagogiczna w formie Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, (załącznik nr 3 do niniejszego Statutu).                             

  Rozdział   III

Organy Szkoły oraz ich zadania.

§ 11

Organami Szkoły współdziałającymi w realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych są:

1.   Dyrektor Szkoły.

2.   Rada Pedagogiczna.

3.   Rada Rodziców.

4.   Samorząd Uczniowski.

 

§ 12

1.   Do obowiązków dyrektora Szkoły należy:

1)   kierowanie działalnością Szkoły oraz reprezentowanie jej na zewnątrz,

2)   sprawowanie nadzoru pedagogicznego,

3)   sprawowanie opieki nad uczniami oraz stwarzanie im warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego,

4)   realizowanie uchwał Rady Pedagogicznej podjętych w ramach jej kompetencji stanowiących,

5)   w zakresie realizacji procedury awansu zawodowego nauczycieli:

a)   przyjmowanie wniosków o rozpoczęcie odpowiedniego stażu w związku z ubieganiem się o kolejny stopień awansu zawodowego nauczycieli zatrudnionych w Szkole,

b)   przydzielanie opiekunów stażu nauczycielom stażystom i nauczycielom kontraktowym,

c)   zatwierdzanie planu rozwoju zawodowego nauczycieli,

d)   zapewnianie prawidłowego przebiegu stażu zawodowego nauczycieli,

e)   ocenianie dorobku zawodowego za okres stażu zawodowego,

f) powoływanie komisji kwalifikacyjnych dla nauczycieli stażystów,

g)   uczestniczenie w pracach komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych,

6)   skreślanie ucznia z listy uczniów w przypadkach określonych w Statucie, na podstawie uchwały Rady Pedagogicz­nej, po zasięgnięciu opinii Samorządu Uczniowskiego Szkoły,

7)   dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym Szkoły zaopiniowanym przez Radę Pedagogiczną i ponoszenie wszelkiej odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie,

8)   organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi Szkoły, w tym nadzór nad prawidłowością prowadzenia wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami oraz właściwe jej zabezpieczenie,

9)   wyrażanie zgody na podjęcie na terenie Szkoły działalności przez organizacje dziecięce, młodzieżowe i społeczne w trybie art. 56 ustawy,

10)   wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.

2.   Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Szkole nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami. Dyrektor w szczególności decyduje w sprawach:

1)   zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników Szkoły,

2)   oceniania pracy nauczycieli i innych pracowników Szkoły,

3)   przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom oraz innym pracownikom Szkoły, zgodnie z Kodeksem Pracy,

4)   występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej, w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz innych pracowników Szkoły.

3.      Dyrektor odpowiada w szczególności za:

1)     zapewnienie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz nauki w Szkole i poza nią – podczas form pracy organizowanych przez Szkołę, a także za stan sanitarny i ochrony przeciwpożaro­wej obiektów szkolnych,

2)     opracowanie dokumentów programowo – organizacyjnych Szkoły, tj. roczne­go planu pracy dydaktyczno – wychowawczej i opiekuńczej, arkusza organi­zacyjnego Szkoły i tygodniowego rozkładu zajęć,

3)     prawidłową realizację programów i planów nauczania  i wychowania,

4)     zgodność funkcjonowania Szkoły z właściwymi przepisami prawa i niniejszego Statutu,

4. Dyrektor współpracuje w realizacji swych zadań z Radą Pedagogiczną,  Radą Rodziców i Samorządem Uczniowskim, zapewniając im wpływ na działal­ność Szkoły.

5.   W przypadku nieobecności dyrektora jego obowiązki pełni osoba przez niego wyznaczona (przekazanie obowiązków musi mieć formę pisemną).

§ 13

1.   W Szkole działa Rada Pedagogiczna, która jest kolegialnym organem kierowania działalnością  Szkoły w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i  opieki.

2.   W Szkole nie tworzy się rady Szkoły(o której mowa w art. 50-51 ustawy),  w związku z czym Rada Pedagogiczna wykonując zadania rady Szkoły zobowiązana jest zasięgać opinii przedstawicieli rodziców i uczniów.

3.   Radę Pedagogiczną tworzą wszyscy pracownicy pedagogiczni zatrudnieni
w Szkole, bez względu na wymiar czasu pracy, a jej przewodniczącym jest dyrektor Szkoły.

4.   Zadania, uprawnienia oraz organizację i strukturę Rady Pedagogicznej określa zatwierdzony przez Radę Regulamin Rady Pedagogicznej (załącznik nr 4 do niniejszego Statutu).

§ 14

1.   Rodzice uczniów Szkoły mają prawo do wyłonienia swojej reprezentacji – Rady Rodziców, działającej przy Szkole.

2.   Do głównych celów działalności Rady Rodziców należą:

1)     reprezentowanie ogółu rodziców uczniów Szkoły wobec pozostałych jej organów oraz poza Szkołą,

2)     współdziałanie z innymi organami Szkoły,

3)     podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności Szkoły,

4)     działanie na rzecz realizacji opiekuńczo – wychowawczej funkcji Szkoły.

3. Zadania, uprawnienia oraz organizację i strukturę Rady Rodziców określa zatwierdzony przez tę Radę Regulamin Rady Rodziców (załącznik nr 5 do niniejszego Statutu).  

§ 15

1.   W Szkole działa Samorząd Uczniowski, który tworzą wszyscy uczniowie Szkoły.

2.   Organy Samorządu Uczniowskiego są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów.

3.   Do głównych celów działalności Samorządu Uczniowskiego Szkoły należą:

1)   reprezentowanie ogółu uczniów Szkoły wobec pozostałych jej organów oraz poza Szkołą,

2)   przedstawianie wniosków i opinii Radzie Pedagogicznej oraz dyrektorowi we wszystkich sprawach dotyczących Szkoły na wniosek tych organów lub z własnej inicjatywy,

3)   organizowanie życia szkolnego, prowadzenie działalności kulturalnej, sportowej i rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu  i za zgodą dyrektora Szkoły.

4.   Zasady wybierania, działania i zadania poszczególnych organów Samorządu określa Regulamin Samorządu Uczniowskiego (załącznik nr 6 do niniejszego Statutu).

§ 16

Zasady współdziałania organów Szkoły.

1.   Wszystkie organy działają na rzecz Szkoły i dla jej dobra, przyjmując zasadę współpracy i niein­gerencji w swoje kompetencje.

2.   Wszystkie organy Szkoły obowiązane są do wzajemnego informowania się o pod­jętych lub planowanych działaniach i decyzjach w terminie 14 dni od daty ich pod­jęcia.

3.   Rodzice i nauczyciele współdziałają ze sobą w sprawach kształcenia i wychowania dzieci. W ramach tego współdziałania rodzice mają prawo do:

1)   znajomości Programu Wychowawczego Szkoły,

2)   znajomości przepisów dotyczących oceniania, klasyfikowania
i promowania uczniów oraz przeprowadzania sprawdzianów
i egzaminów,

3)   uzyskiwania w każdym czasie rzetelnej informacji na temat swoich dzieci, ich zachowania, postępów i przyczyn trudności w nauce,

4)   uzyskiwania informacji i porad w sprawach wychowania i dalszego kształcenia swych dzieci,

5)   wyrażania i przekazywania organowi prowadzącemu i organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny opinii na temat pracy Szkoły – na wniosek tych organów lub z własnej inicjatywy,

4.   W celu osiągnięcia optymalnej współpracy pomiędzy szkołą,
a rodzicami mają oni obowiązek uczestniczenia w stałych zebraniach rodzicielskich, o terminie  których zostają odpowiednio poinformowani.

Cele zebrań rodzicielskich są następujące:

1)     zapoznawanie rodziców (opiekunów prawnych) z przepisami dotyczącymi oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów,

2)     zapoznawanie rodziców (opiekunów prawnych)
z wymaganiami edukacyjnymi oraz sposobami sprawdzania osiągnięć uczniów z poszczególnych przedmiotów,

3)     informowanie rodziców (opiekunów prawnych) o bieżących postępach             i trudnościach ich dziecka z poszczególnych przedmiotów,

4)     informowanie rodziców (opiekunów prawnych) o zachowaniu ich dziecka w szkole i poza nią,

5)     omawianie frekwencji uczniów w szkole oraz spraw wychowawczych związanych z działalnością klasy i szkoły,

6)     omawianie wszystkich spraw związanych z organizacją klasy i szkoły.  

5.  Rodzice i uczniowie mogą przedstawiać wnioski i opinie poprzez swoje reprezentacje dyrektorowi Szkoły i Radzie Pedagogicznej w formie pisemnej lub ustnej.

6.  Wnioski i opinie, o których mowa w ust. 5, powinny być rozpatrzone na najbliższych posiedzeniach zaintere­sowanych organów, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach, wymagających podjęcia szybkiej decyzji, w terminie 7 dni.

7.  Ustala się następujący tryb odwoławczy podmiotów Szkoły: uczniów, rodziców uczniów i nauczycieli, od decyzji:

1)     Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców lub Samorządu Uczniowskiego – do dyrektora Szkoły – w terminie 7 dni od podjęcia decyzji przez wymienione organy,

2)     dyrektora Szkoły – w sprawach administracyjnych i organizacyjno – finansowych do organu prowadzącego, a w sprawach pedagogicznych do organu sprawującego nadzór pedagogiczny, z jednoczesnym poinformowaniem organu prowadzącego – w terminie 14 dni od podjęcia decyzji przez wymienione organy.

8.       W sporach wynikłych pomiędzy nauczycielami i uczniami:  

1)   rozstrzyga wychowawca klasy – w stosunku do nauczycieli uczących w danej klasie,

2)   rozstrzyga dyrektor Szkoły – w stosunku do wychowawców i nauczycieli zatrudnionych w Szkole,

3)   odwołania od rozstrzygnięcia dyrektora Szkoły mogą być wnoszone do organu prowa­dzącego Szkołę w terminie 14 dni od daty powiadomienia                       o rozstrzygnięciu dyrektora.

4)   W sporach wynikłych pomiędzy nauczycielami:

1)   rozstrzyga dyrektor Szkoły – w terminie 7 dni od przyjęcia informacji o sporze,

2)   w przypadkach nie rozstrzygnięcia sporu – na wniosek dyrektora, lub w przypadku niesatysfakcjonującego nauczycieli rozstrzygnięcia dyrektora – na wniosek zainteresowanych nauczycieli, wszczyna postępowanie wyjaśniające Rada Pedagogiczna, proponując rozstrzygnięcie sporu nie później niż przed upływem 14 dni od przyjęcia wniosku,

3)   od rozstrzygnięcia Rady Pedagogicznej może być wniesione odwołanie do organu prowadzącego Szkołę – w terminie 14 dni od dnia wydania rozstrzygnięcia.

9.       Spór między dyrektorem Szkoły a nauczycielami rozpatruje w I instancji Rada Pedagogiczna, w II instancji – na pisemny wniosek jednej ze stron – organ pro­wadzący Szkołę.

10.  Postępowanie w sprawach sporów wynikłych pomiędzy rodzicami, a nauczycielami:

1)   w I instancji prowadzi dyrektor Szkoły – w terminie 7 dni od przyjęcia informacji o sporze,

2)   w II instancji – rozpatruje powołana przez dyrektora Szkoły wspólna komisja Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców, w skład której wchodzi po 3 przedstawicieli tych Rad,

3)   rozstrzygnięcie sporu przez komisję następuje w drodze głosowania jawnego, w terminie 14 dni od dnia rozstrzygnięcia zaproponowanego przez dyrektora Szkoły,

4)   w przypadku nie rozstrzygnięcia sporu stronom przysługuje, w terminie           2 tygodni od przyjęcia rozstrzygnięcia przez komisję, prawo wniesienia odwołania do organu prowadzącego Szkołę.

Rozdział   IV

Organizacja  pracy Szkoły.

§ 17

Terminy rozpoczęcia i zakończenia zajęć dydaktycznych, przerw świątecznych, ferii zimowych i letnich określają przepisy dotyczące organizacji roku szkolnego.

§ 18

1.      Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacyjny Szkoły, opracowany przez dyrektora Szkoły, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa  w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania, oraz planu finansowego Szkoły – w termi­nie do 30 kwietnia każdego roku i zatwierdzony przez organ prowadzący Szkołę.

2.      Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacyjnego dyrektor Szkoły, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć określający organizację obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć edukacyjnych.

§ 19

Podstawową jednostką organizacyjną jest oddział złożony z uczniów, którzy w jednorocznym kursie nauki danego roku szkolnego uczą się wszystkich przed­miotów obowiązkowych, określonych planem nauczania, dopuszczonym do użytku szkolnego.

§ 20

Podstawową formą pracy szkoły są zajęcia edukacyjne prowadzone
w systemie klasowo – lekcyjnym.

§ 21

Godzina lekcyjna trwa 45 minut.

§ 22

1.       Niektóre obowiązkowe zajęcia edukacyjne, w szczególności zajęcia fakultatywne, praktyczna nauka zawodu, przygotowanie do pracy zawodowej, nauczanie języków obcych i elementów informatyki oraz koła zainteresowań i inne zajęcia nadobowiązkowe mogą być prowadzone w grupach oddziałowych, międzyoddziałowych, międzyklasowych i międzyszkolnych (między Szkołami funkcjonującymi w Zespole Szkół).

2.       Zasady dzielenia oddziałów na grupy reguluje Rozporządzenie MEN z dn. 21 V 2001 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.

3.       Liczba uczniów w grupie na zajęciach fakultatywnych nie może być niższa niż 15 osób.

§ 23

1.      Szkoła prowadzi bibliotekę służącą realizacji potrzeb i zainteresowań uczniów, zadań edukacyjnych Szkoły, doskonaleniu warsztatu pracy nauczyciela, popularyzowaniu wiedzy pedagogicznej wśród rodziców.

2.      Organizację biblioteki oraz zadania nauczyciela bibliotekarza określa Regulamin biblioteki (załącznik nr 8 do niniejszego Statutu).  

Rozdział   V

Nauczyciele i inni pracownicy Szkoły. 

§ 24

1.       W Szkole zatrudnia się nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi zgodnie z potrzebami kadrowymi wynikającymi z arkusza organizacyjnego zatwierdzonego przez organ prowadzący.

2.       Zasady zatrudniania nauczycieli i innych pracowników, o których mowa w ust. 1, określają odrębne przepisy.

§ 25

Dla zatrudnionych w Szkole nauczycieli określa się następujący zakres zadań:

1.   systematyczna realizacja programów nauczania, wychowania i opieki w przydzielonych klasach według najlepszej wiedzy i woli oraz realizacja zadań organizacyjnych, wyznaczonych w planie pracy Szkoły,

2.   doskonalenie własnej wiedzy merytorycznej i umiejętności dydaktycznych poprzez podejmowanie różnych form doskonalenia zawodowego,

3.   udzielanie uczniom pomocy w eliminowaniu niepowodzeń szkolnych w oparciu o rozpoznanie przyczyn tych niepowodzeń, potrzeb i możliwości uczniów,

4.   obserwowanie, analizowanie i wspieranie rozwoju psychofizycznego uczniów, rozwijanie ich zdolności i zainteresowań poprzez poznawanie ich cech osobowych i zamiłowań oraz udzielanie im wszechstronnej pomocy,  

5.   prawidłowe organizowanie przebiegu procesu dydaktycznego, w tym efektywne wykorzystanie czasu lekcji i pomocy dydaktycznych,

6.   wzbogacanie własnego warsztatu pracy przedmiotowej i wychowawczej, wnioskowanie o jego wzbogacanie lub modernizację do dyrektora Szkoły, dbałość o pomoce dydaktyczne, sprzęt i pomieszczenia szkolne – przy współpracy z rodzicami uczniów,

7.   prawidłowe i systematyczne prowadzenie dokumentacji pedagogicznej – dzienników lekcyjnych, arkuszy ocen, świadectw szkolnych i innych dokumentów,

8.   bezstronne, obiektywne i systematyczne ocenianie, podmiotowe i sprawiedliwe traktowanie uczniów oraz indywidualne podejście do sprawy każdego ucznia,

9.   informowanie uczniów i ich rodziców  co najmniej na miesiąc przed śródrocznym i końcoworocznym klasyfikacyjnym posiedzeniem Ra­dy Pedagogicznej o przewidywanych dla nich niedostatecznych ocenach klasyfikacyjnych.

10.   w zakresie przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny nauki i pracy:

1)   zapewnienie uczniom bezpieczeństwa na zajęciach organizowanych przez Szkołę i przerwach między zajęciami,

2)   niezwłoczne zgłaszanie dyrektorowi Szkoły wszelkich zagrożeń mogących spowodować wypadek lub przynieść szkodę zdrowiu uczniów i własnemu nauczyciela,

3)   przerwanie zajęć, gdy stan miejsca, w którym prowadzone są zajęcia, zagraża uczniom, pracownikom, lub innym osobom,

4)   natychmiastowe udzielenie lub zapewnienie uczniom pierwszej pomocy i dalszej opieki w razie nieszczęśliwego wypadku oraz niezwłoczne powiadomienie o wypadku dyrektora Szkoły lub osoby zastępującej go,

5)   kontrolowanie przestrzegania przez uczniów obowiązujących w Szkole regulaminów, dyscypliny podczas zajęć szkolnych, ćwiczeń i prac,

6)   włączanie uczniów do drobnych prac nad poprawą stanu bezpieczeństwa i higieny oraz estetyki w Szkole i jej otoczeniu.  

§ 26

1. Dla zatrudnionych w Szkole nauczycieli określa się następujący zakres uprawnień:

1)     decydowanie w sprawie doboru metod, form organizacyjnych, podręczników i środków dydaktycznych stosowanych w swojej pracy dydaktyczno – wychowawczej i opiekuńczej,

2)     decydowanie o doborze, grupowaniu czy eksponowaniu treści programowych oraz tematyce zawartej w planach kół zainteresowań,

3)     decydowanie o bieżących, semestralnych i rocznych ocenach postępów w nauce uczonych przez siebie uczniów,

4)     wnioskowanie w sprawach nagród, wyróżnień oraz kar regulaminowych dla swoich uczniów,

5)     ustalanie zasad pracy domowej ze swojego przedmiotu oraz zasad jej oceny, postępowania w przypadku niewykonania przez uczniów pracy domowej,

2. Nauczyciele nie mają prawa wykorzystywać uczniów czy ich rodziców do załatwiania żadnych spraw osobistych.  

§ 27

Zatrudnieni w Szkole nauczyciele ponoszą odpowiedzialność  za:

  1. jakość i wyniki swojej pracy dydaktyczno – wychowawczej  i opiekuńczej,
  1. bezpieczeństwo powierzonych opiece uczniów w Szkole i na zajęciach or­ganizowanych przez Szkołę oraz za wypadki wynikające z niedopełnienia obowiązków w tym zakresie,
  1. stan warsztatu pracy, sprzętów i urządzeń oraz przydzielonych im środków dydaktycznych,
  1. zniszczenie lub stratę majątku i wyposażenia Szkoły przydzielonego im przez dyrektora Szkoły, a wynikające z nieporządku, braku nadzoru i zabezpieczenia.

§ 28  

1.   Dla zatrudnionych w Szkole nauczycieli, którym przydzielono wychowawstwo, określa się następujący zakres zadań wychowawczo – opiekuńczych:

1)   tworzenie warunków wspomagających rozwój ucznia, proces jego uczenia się oraz przygotowania do życia w rodzinie, zespole i społeczeństwie,

2)   inspirowanie i wspomaganie działań zespołowych uczniów,

3)   podejmowanie działań umożliwiających rozwiązywanie konfliktów w zespole uczniów oraz pomiędzy uczniami, a innymi członkami społeczności szkolnej,

4)   wprowadzanie form samowychowania i rozwijanie samorządności,

5)   współdziałanie z nauczycielami uczącymi w klasie, której jest wychowawcą, uzgadnianie z nimi i koordynowanie działań wychowawczych wobec ogółu uczniów klasy, a także w stosunku do tych, którym potrzebna jest indywidualna opieka (dotyczy to zarówno uczniów szczególnie uzdolnionych jak  i z różnymi trudnościami i niepowodzeniami),

6)   wspólne z uczniami planowanie i organizowanie różnych form życia zespołowego, rozwijających osobowość uczniów i integrujących zespół uczniowski,

7)   ustalanie tematyki i form zajęć na godziny do dyspozycji wychowawcy,

8)   ścisła współpraca z rodzicami uczniów, klasową Radą Rodziców w celu:

a)   lepszego poznania i ustalenia potrzeb wychowawczo – opiekuńczych ich dzieci,

b)   wspierania rodziców i okazywania pomocy w ich działaniach wychowawczych wobec dzieci,

c)   uzyskiwania od rodziców wsparcia i pomocy we własnych działaniach wychowawczych nauczycieli,

d)   uaktywniania rodziców w zakresie pracy programowej i organizacyjnej klasy i Szkoły,

9)   integrowanie działań mających na celu informowanie rodziców uczniów co najmniej na miesiąc przed śródrocznym i końcoworocznym klasyfikacyjnym posiedzeniem Ra­dy Pedagogicznej o przewidywanych dla nich niedostatecznych ocenach klasyfikacyjnych,

10)   współpraca ze specjalistami świadczącymi kwalifikowaną pomoc w rozpoznawaniu potrzeb i trudności, także zdrowotnych oraz zainteresowań i szczególnych uzdolnień uczniów,

11)   ocena efektów pracy wychowawczej – dwa razy w roku szkolnym,

12)   prowadzenie – uzgodnionej z dyrektorem Szkoły – korespondencji z rodzicami uczniów,

13)   organizacja klasowych zebrań rodziców (wywiadówek) – zgodnie z §16, ust. 4, Statutu,

14)   rozliczanie uczniów z nieobecności na zajęciach szkolnych, dociekanie przyczyn absencji.

2.   Pracujący w Szkole nauczyciele – wychowawcy mają prawo do:

1)   uzyskania pomocy merytorycznej i metodycznej oraz psychologiczno – pedagogicznej ze strony:

a)    dyrektora Szkoły,

b)    organu sprawującego nadzór pedagogiczny,

c)    doradców metodycznych,

d)    pedagoga szkolnego,

e)    Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Busku Zdroju,

2)   podejmowania decyzji wspólnie z Samorządem Uczniowskim i rodzicami uczniów o planie i programie działań wychowawczych na rok szkolny i dłuższe okresy pracy,

3)   ustalania na podstawie regulaminu, o którym mowa w § 10 Statutu, oceny zachowania swoich uczniów,

4)   ustanawiania wspólnie z rodzicami i uczniami własnych form nagradzania motywujących uczniów do lepszej nauki i większej aktywności w innych dziedzinach życia szkolnego.

3.   Nauczyciel – wychowawca ponosi odpowiedzialność taką samą jak każdy nauczyciel oraz dodatkowo odpowiada za:

1)   integrowanie wysiłków nauczycieli i rodziców wokół programu wychowawczego klasy i Szkoły,

2)   poziom opieki i pomocy indywidualnej swoim wychowankom będącym w trudnej sytuacji szkolnej lub życiowej,

3)   prawidłowość dokumentacji uczniowskiej swojej klasy, której jest wychowawcą.  

§ 29

1. Nauczyciele prowadzący zajęcia w danym oddziale tworzą zespół, którego zada­niem jest w szczególności ustalenie zestawu programów nauczania dla danego oddziału  z zakresu kształcenia ogólnego oraz kształcenia zawodowego w danym kierunku. 

2.Dyrektor Szkoły lub nauczyciele mogą tworzyć zespoły wychowawcze, zespoły przedmiotowe lub inne zespoły problemowo – zadaniowe.

3.Pracą zespołu kieruje powoływany przez dyrektora na wniosek ze­społu przewodniczący, który ponosi odpowiedzialność za opracowanie szczegółowego programu pracy zespołu.

§ 30

Zadaniami zespołu wychowawczego są:

1. podejmowanie działań wychowawczych zmierzających do rozwoju osobowości wychowanków,

2. planowanie zadań wychowawczych i sposobów ich realizacji w każdym roku szkolnym,

3. ocenianie efektów działań wychowawczych i innowacji pedagogicznych w szkole,

4. programowanie wspólnie z uczniami form edukacji kulturalnej, rozwoju kultury fizycznej i wychowania zdrowotnego.

5. wspieranie samorządnych działań zespołów uczniowskich,

6.współdziałanie z Radą Rodziców w realizacji zadań opiekuńczo -    wychowawczych.

§ 31

Zespoły przedmiotowe zrzeszają nauczycieli jednego lub kilku przedmiotów,              w których szczególnie możliwa jest korelacja.
Ich zadaniem jest:

1.      określenie wymagań edukacyjnych oraz sposobów sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów,

2.      przeprowadzanie analizy programów nauczania,

3.      opracowanie rozkładów materiału z danego przedmiotu, programu zajęć pozalekcyjnych,

4.      planowanie i przeprowadzanie badań diagnostycznych, a w klasach programowo najwyższych próbnych egzaminów maturalnych oraz analizy ich wyników,

5.      doskonalenie metod pracy z uczniami, m. in. poprzez wymianę doświadczeń,

6.      dbanie o zaopatrzenie w pomoce naukowe i właściwe ich wykorzystanie,

7.      organizowanie olimpiad przedmiotowych i konkursów ogólnoszkolnych,

8.      aktywne uczestniczenie w pracach placówek doskonalących nauczycieli.  

§ 32

1.   Pedagog szkolny jest nauczycielem, któremu dyrektor Szkoły powierzył zadania specjalne.

2.   Pedagog szkolny wykonuje następujące zadania:

1)   koordynuje zadania w zakresie funkcji opiekuńczych szkoły,

2)   monitoruje wypełnianie obowiązku szkolnego w rejonie szkoły,

3)   rozpoznaje warunki życia i nauki oraz sposób spędzania czasu wolnego uczniów napotykających na trudności w realizacji procesu dydaktyczno- wychowawczego,

4)   organizuje i realizuje profilaktykę wychowawczą w przypadkach zagrożeń wychowawczych, współpracując ze wszystkimi podmiotami szkoły oraz organizacjami i instytucjami pozaszkolnymi,

5)   otacza szczególną opieką uczniów niedostosowanych społecznie i zagrożonych demoralizacją,

6)   ściśle współpracuje z dyrektorem Szkoły i nauczycielami w zakresie organizacji pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole,

7)   udziela indywidualnej pomocy pedagogiczno-psychologicznej uczniom w:

a)          eliminowaniu napięć psychicznych na tle niepowodzeń  szkolnych,

b)       rozwiązywaniu trudności powstających na tle konfliktów rodzinnych, rówieśniczych i środowiskowych,

8)   organizuje różne formy pomocy materialnej uczniom pozostającym w trudnych sytuacjach rodzinnych,

9)   opiekuje się młodzieżą pozostającą w rodzinach zastępczych.

§ 33

1. Pracownicy administracji i obsługi:

1)pracownikami administracji Szkoły są:

- kierownik administracyjno-gospodarczy,

- główny księgowy szkoły,

- samodzielny referent księgowości,

- samodzielny referent administracji;

2) pracownikami obsługi są:

- sprzątaczki,

- konserwatorzy,

- palacze-dozorcy;

2. Pracownicy administracji i obsługi wykonują swoje obowiązki zgodnie z zakresami obowiązków oraz są zatrudniani i zwalniani przez dyrektora Szkoły zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy.  

§ 34

Opiekę zdrowotną nad młodzieżą sprawuje ZOZ w Busku Zdroju, między innymi poprzez dyżury szkolnej higienistki.

§ 35

Wszyscy pracownicy szkoły zobowiązani są do przestrzegania:

- przepisów BHP,

- indywidualnych zakresów obowiązków i odpowiedzialności, opracowanych przez dyrektora Szkoły.

Rozdział   VI

Uczniowie Szkoły

§ 36

1. Zasady rekrutacji 

1) Przyjmowanie uczniów do szkoły odbywa się na podstawie Rozp. MEN z dn. 27 sierpnia 2001 r. (z późniejszymi zmianami) w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych.

2) Do Szkoły przyjmowani są uczniowie, którzy:

a)     ukończyli gimnazjum,

b)     spełniają wymagania i kryteria Regulaminu rekrutacji uczniów ZSP nr 1 w Busku Zdroju (załącznik nr 7 do niniejszego Statutu).

3) Do Szkoły uczęszczają uczniowie od 15 – 16 roku życia, nie dłużej niż do ukoń­czenia 21 roku życia.

§ 37

Uczniowie Szkoły mają następujące obowiązki:

1.   przestrzegać postanowień zawartych w Statucie Szkoły, a także zarządzeń dyrektora Szkoły i ustaleń Rady Pedagogicznej,

2.   systematycznie, punktualnie i aktywnie uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych i w innych formach ży­cia szkolnego, w tym pełnić ustalone zarządzeniami dyrektora dyżury,

3.   sumiennie wykonywać polecenia nauczycieli dotyczące nauki, w tym systematycznie przygotowywać się do zajęć,

4.   podkreślać uroczystym strojem święta państwowe i szkolne,

5.   przestrzegać zasad kultury współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli i innych pracowników Szkoły,

6.   dbać o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz swoich kolegów, w związku z czym uczniom zabrania się palenia tytoniu, picia alkoholu, używania narkotyków i innych środków odurzających,

7.   dbać o wspólne dobro, ład i porządek w Szkole oraz ponosić odpowiedzialność materialną za umyślnie spowodowane szkody.

§ 38

Uczniowie Szkoły mają prawo do:

1.  właściwie zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higie­ny pracy umysłowej,

2.  właściwej opieki wychowawczej i warunków pobytu w Szkole, zapewniających bezpie­czeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psy­chicznej oraz ochrony i poszanowania godności,

3.  życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno – wycho­wawczym,

4.  rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów,

5.  sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych i podanych wcześniej do wiadomości zasad kontroli postępów w nauce,

6.  pomocy w przypadku trudności w nauce,

7.  korzystania z poradnictwa psychologiczno – pedagogicznego i zawodowego,

8.  przejawiania własnej aktywności w zdobywaniu wiedzy i umiejętności przy wykorzystaniu wszystkich możliwości Szkoły,

9.  wyrażania opinii i wątpliwości dotyczących treści nauczania oraz uzyskiwa­nia na nie wyjaśnień i odpowiedzi,

10.  poszanowania godności własnej w sprawach osobistych, rodzinnych i kole­żeńskich,

11.  jawnego wyrażania opinii dotyczących życia Szkoły, co nie może jednak uwłaczać niczyjej godności osobistej,

12.  korzystania, także w ramach zająć pozalekcyjnych z pomieszczeń szkol­nych, ze sprzętu, środków dydaktycznych i księgozbioru biblioteki,

13.  reprezentowania Szkoły w konkursach, przeglądach, zawodach i innych im­prezach zgodnie ze swoimi umiejętnościami i możliwościami,

14.  uzyskiwania pomocy socjalnej w formie sfinansowania w całości lub częściowo zakupu podręczników lub odzieży z funduszu Rady Rodziców – dotyczy to uczniów z rodzin niepełnych, wielodzietnych lub będących w bardzo trudnej sytuacji materialnej,

15.  działalności samorządowej i zrzeszania się w organizacjach działających na terenie Szkoły,

16.  sprawiedliwego rozwiązania ewentualnych wynikłych sporów z nauczycielami –     w trybie § 16, ust. 8 Statutu.  

§ 39

Uczeń może być nagradzany, w szczególności za:

1.   rzetelną naukę i wzorowe zachowanie,

2.   wybitne osiągnięcia sportowe, kulturalne itp.,

3.   pracę na rzecz Szkoły i środowiska,

4.   dzielność i odwagę.

§ 40

W Szkole przewiduje się następujące nagrody dla uczniów:

1.   pochwała wychowawcy wobec klasy,

2.   pochwała dyrektora Szkoły wobec społeczności szkolnej,

3.   nagrody książkowe,

4.   dyplomy,

5.   listy gratulacyjne do rodziców,

6.   wpis do ,,Złotej Księgi".

§ 41

1.   Uczeń może być ukarany za:

1)     naruszenie podstawowych zasad współżycia w społeczności szkolnej i środowisku zamieszkania,

2)       celowe niszczenie majątku szkolnego,

3)     łamanie postanowień Statutu Szkoły.

2.   Rodzaje kar, jakie może otrzymać uczeń:

1)     upomnienie lub nagana wychowawcy klasy,

2)     nagana dyrektora Szkoły wobec uczniów Szkoły,

3)     ostrzeżenie,

4)     zawieszenie.

3.       Po wyczerpaniu wszystkich możliwych form oddziaływania wychowawczego, na wniosek wychowawcy klasy, dyrektor szkoły może skreślić daną osobę z listy uczniów na mocy uchwały Rady Pedagogicznej i po zasięgnięciu opinii Samorządu Uczniowskiego.

4.       Szczegółowe ustalenia dotyczące nagradzania i karania uczniów oraz trybu odwoławczego nałożonych kar zawiera Regulamin nagradzania i karania uczniów (załącznik nr 9 do niniejszego Statutu).  

§ 42

  Szkoła informuje rodziców lub prawnych opiekunów ucznia
o przyznanej mu nagrodzie lub zastosowaniu wobec niego kary. Obowiązek ten spoczywa na wychowawcy nagrodzonego lub ukaranego ucznia.
 

Rozdział   VII

Wewnątrzszkolny System Oceniania

§ 43

Wewnatrzszkolny system oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów reguluje regulamin WSO, który stanowi załącznik do niniejszego statutu.

 

 

 

 

 

 

 Rozdział   VIII

 

 

Postanowienia końcowe.

 

 

 Szkoła używa pieczęci urzędowych zgodnie z odrębnymi przepisami.

 

 

 

§ 44

 

Tablice i stemple zawierają nazwę Szkoły.

 

 

§ 45

 

Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.

 

 

§ 46

 

Szkoła prowadzi gospodarkę finansową i materiałową zgodnie z odrębnymi prze­pisami.

                                                       

 

§ 47

 

Regulaminy zawarte w załącznikach stanowiących integralne części Statutu, o których mowa w:

 

1. § 7, ust. 2              - Program wychowawczy,

2. § 9                          - Program profilaktyki,

3. § 10, ust. 3            - Wewnątrzszkolny System Oceniania,

4. § 13, ust.4             - Regulamin Rady Pedagogicznej,

5. § 14, ust. 3            - Regulamin Rady Rodziców,

6. § 15, ust. 4            - Regulamin Samorządu Uczniowskiego,

7. § 36, ust. 2b          - Regulamin rekrutacji uczniów ZSP nr 1,

8. § 23, ust. 2            - Regulamin biblioteki,

9. § 41, ust. 4            - Regulamin nagradzania i karania uczniów.

 

                                                                      

 

§ 48

 

1.   Zmiany w Statucie mogą być dokonywane w formie aneksów przyjmowanych w drodze uchwały Rady Pedagogicznej, na wniosek każdego z działających w Szkole organów.

 

2.   Wnioski Rady Pedagogicz­nej w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie wymagają opinii co najmniej 2 z pozostałych 3 organów Szkoły, o których mowa    w § 10, w tym obowiązkowo tych organów, których merytorycznie dotyczą wprowadzane zmiany.

 

 

 

 

 

Niniejszy Statut został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Pedagogicznej       w dniu 21.01.2003 r.

 

Dyrektor Szkoły


© Jolanta Dabińska. Wszystkie prawa do kopiowania i wykorzystywania zamieszczonych materiałów bez zgody autora zastrzeżone.